Att vara gäststudent

Är du trött på kalla Sverige och all vardag hemma, vill prova något nytt men vill inte behöva gå om skolan när du kommer tillbaka? Då är gäststudent det perfekta för dig. Det är ungefär 2 år sedan nu som jag åkte iväg till Spanien som gäststudent i 10 månader till svenska skolan på costa del sol. Tänkte tipsa om livet som gäststudent för det är bland det bästa jag någonsin gjort. Det viktigaste innan du åker är att verkligen vara säker på att du är beredd på att lämna allt för ett år och att du känner att du klarar av att det kan gå någon månad innan du träffar familj, vänner eller kan vara hemma.
Jag är en sånn person som älskar att vara hemma, verkligen älskar men jag visste samtidigt att jag behövde en förändring i mitt liv för jag var så himla skoltrött och deppig. Jag fick med mig en kompis ner och visst var det nervöst som in i första gången vi skulle träffa vår värdfamilj som pratar ett språk vi inte behärskar men man kommer över det. Det gäller att våga för det brukar oftast vara värt det. Jag är så glad att jag vågade ta steget att åka för annars hade jag inte fått träffa så mycket trevliga människor, lärt mig spanska och om Spanien, fått uppleva alla de roliga saker som vi gjorde!
Skriv frågor till mig om livet  som gäststudent i Spanien som ni vill att jag tar upp här i bloggen till [email protected] så har vi lite frågestund. Istället för att skriva en 10 sidor lång uppsats så tar vi bara frågorna som ni undrar över.

Här kommer lite bilder från året:


Förväntansfulla och nervösa står vi här och väntar på vår värdfamilj


Soldagar på stranden

Galna partykvällar

Skidåkning och massa andra utflykter


Nobelmiddag och roliga sittningar

& skola såklart...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0